Thursday, August 16, 2007

Azmi Abidin (Tuan Hj)

Nama: Azmi Abidin

Alamat Rumah:
1427, Jalan Abi Tok Hashim,
01000 Kangar, Perlis
Alamat Pejabat:
Cement Industries of Malaysia Berhad,
Bukit Ketri, Chuping,
02450 Kangar, Perlis
No telefon: 04-9768558
No fax: 04-
E-Mail: azmi@cima.com.my

Rumah (Masa STAR): Blue

Pekerjaan: Internal Auditor
Jawatan Asst. Manager

Nama isteri: Asiah bt Omar
Bilangan anak & Nama Safiah, Salina, Sakinah, Salehah, Muhammad Na'im
Bilangan menantu & Nama: Belum ada
Bilangan Cucu & Nama:

Pernah bekerja di Silverstone.

Sudah 2 kali menunaikan ibadat haji. Kali kedua kerana membawa bapanya, Pak Cik Abidin.

Azmi adalah rakan serumah diRumah Biru.

Dia dalah anatara rakan rapat saya. Banyak kali semasa sejak tingkatan empat saya kerumahnya diAbi Perlis. Keluraganya menjadi keluarga saya. Paling saya seronok ialah masakan emaknya yang sunnguh menyelerakan sekali.

Saya menjadi rapat dengan datuknya, Tuan Hj. Mohd Said YDP Majlis Agama Perlis.Datuknya pernah bawa saya masuk gua di Wang Klian.

Azmi adalah seorang ahli sukan. Pemain Bolatampar sekolah pasukan junior dan Senior. Bermain rugby U-16 dan pasukan olahraga melontar peluru.

Satu kisah menarik ialah bagaimana Azmi menjadi penulis secara tiba-tiba. Menjadi johan pertandingan drapen (drama pendek) STAR semasa ditingkatan empat. Saya menulis drapen tersebut tetapi tidak jadi hantar. Azmi minta drapen itu. Hantar atas namanya dengan persetujuan saya. Bila keputusan diumumkan dia menang.

Kebelakangan ini Azmi kurang sihat. Awal tahun ini dia menjalani pembedahan "colon". Kemudian chemoterapi.

I wish you well, my dear friend.

No comments: